EKSPERT



BEZPŁATNE SZKOLENIA I KONFERENCJE F-TRUST

Prowadzimy szkolenia zarówno dla początkujących jak i zaawansowanych inwestorów.

Zapisz się

IKE/IKZE

Najbardziej efektywne oszczędzanie na emeryturę,porównaj nasze produkty IKE i IKZE.

Więcej: IKE i IKZE



USŁUGA ZARZĄDZANIA PORTFELEM

Możliwość inwestowania zgodnie ze strategią inwestycyjną uszytą na miarę.

Więcej: Zarządzanie portfelem

CAŁA WIEDZA NA TEMAT FUNDUSZY W JEDNYM MIEJSCU

F-Trust - proces analityczny

Inwestowanie to proces, który wymaga cyklicznej pracy, w F-Trust analizujemy fundusze zaczynając od podejścia makro, a kończąc na doborze funduszy do portfela inwestycyjnego. Każdy etap naszej pracy powtarzamy w stałych terminach – tak aby klienci mogli wspólnie z nami analizować swoje inwestycje.

Etapy procesu:

Pokaż cały proces


PLATFORMA FUNDUSZY INWESTYCYJNYCH

Platforma funduszy inwestycyjnych

Inwestuj przez internet, poznaj nasze materiały edukacyjne, załóż portfel treningowy, zobacz podgląd autentycznych portfeli


Więcej: Platforma Funduszy


ZAŁÓŻ DARMOWE KONTO
Zajmie Ci to maksymalnie 1 minutę

Nasi klienci zainwestowali już
ponad 500 mln złWIĘCEJ >>>

Nienaganna opinia wśród klientów
7 lat doświadczenia WIĘCEJ >>>

A A A

F-Trust SA w „Parkiecie”

Krzysztof Jeske - prezes F-Trust S.A.

W Gazecie Giełdy „Parkiet” ukazał się obszerny tekst redaktor Bożeny Żuławnik o zmianach w sposobie inwestowania pod tytułem „Bloger zachęci do inwestowania, robot doradzi co wybrać.” W tekście sporo miejsca poświęcono również F-Trust SA.

Autorka tekstu cytuje Krzysztofa Jeske, prezesa F-Trust SA. Przytaczamy jego wypowiedzi:

Dążenie do sprzedaży produktów inwestycyjnych za wszelką cenę doprowadziło do tego, że sytuacja na naszym rynku jest zła. Instytucje finansowe skupiały się na sprzedaży produktów, zachęcając do ich zakupu, poprzez obietnice osiągania zysków bez ryzyka. Tymczasem najważniejsza jest edukacja klientów.

Polscy klienci nie akceptują zmienności wycen rynkowych, nie znają reguł rządzących rynkiem kapitałowym. Kto powinien się zająć edukacją? TFI, dystrybutorzy, w pewnym sensie także państwo – choćby poprzez budowanie zaufania do rynku. Edukacja to powolny proces, ale tylko w ten sposób można pozyskać klientów na długi okres. Pójście na skróty, np. oferowanie produktów wycenianych nierynkowo, kończy się spadkiem zaufania ze strony inwestorów; gdy chcą oni takie produkty sprzedać, okazuje się, że ponoszą stratę lub nie mogą odzyskać zainwestowanych pieniędzy.


Zapisz się do newslettera F-Trust i tak jak prawie 2027 innych osób, otrzymuj przydatne komentarze i analizy na maila


Do klientów można docierać poprzez strony WWW czy media społecznościowe, ale ostatecznie wielu z nich potrzebuje rozmowy z żywym człowiekiem. Z mojego doświadczenia wynika, że inwestorzy chętnie korzystają z narzędzi elektronicznych i wykonują operacje zdalnie, ale gdy w grę wchodzą większe kwoty, to chcą kontaktu z doradcą. Dlatego optymalnym rozwiązaniem jest omnichannel, czyli wielokanałowość sprzedaży (spotkania z doradcą, internet, telefon).

Zmiana modelu dystrybucji funduszy może nastąpić w wyniku przemyślanego wdrożenia dyrektywy MiFID II – wszystko zależy od regulacji, jakie zostaną ostatecznie przyjęte. Jeśli dystrybutorzy będą mieli zarabiać przede wszystkim na opłacie dystrybucyjnej, to istnieje niebezpieczeństwo, że może dochodzić do takich patologii jak ze sprzedażą tzw. polisolokat czy obligacji korporacyjnych. Jeśli regulator uwzględni głosy ludzi związanych z rynkiem kapitałowym, to wprowadzi rozwiązania promujące długotrwały związek z klientem. Właśnie taka relacja jest najwartościowsza.

Zobacz także:

Ranking Funduszy F-Trust Notowania funduszy Platforma Funduszy Newsletter F-Trust